vrijdag 27 juni 2008

onze lieve billy


Het is nu ongeveer 4 jaar geleden dat we onze twee honden Darko (de zwarte) en Billy (de blonde) adopteerden van de stichting SOS strays, die hondjes redden uit Griekenland.
Darko was altijd al de rustige goedzak die zich nergens druk om maakt. Billy is de gevoelige hond die daardoor ergens ook dichterbij je komt te staan. Billy is ook de hond die zenuwachtig is, niet van vreemde mensen hield. Maar bovenal is Billy de hond die tijdens mijn zwangerschap aktijd daar was voor mij. Me overal volgde als ik me niet goed voelde omdat ik "de mens" weer eens niet begreep. Mijn maatje bij het hardlopen. De gekkerd die alle kanten op sprong in het veld.

Ik was al een tijdje bang dat Billy niet blij was met drukte en hield mijn hart vast voor de dag dat we kinderen zouden hebben. En wat ik vreesde is gebeurd. Billy houdt echt niet van de drukte. We hebben een week geleden besloten te luisteren naar zijn roep om een ander thuis. Met enorm veel pijn in ons hart. Gelukkig mocht Billy bij de oppas gaan wonen waar de hondjes altijd gaan als wij weg moeten. Dus echt weg is hij niet. We gaan hem nog vaak zien en een beter thuis kan hij zich niet wensen. Maar oh wat missen we hem. Zijn hoofdje die hij zachtjes op je been legt. Zijn onhandigheid. De slungel....
We hopen zo dat hij zijn geluk mag vinden in zijn nieuwe gezin..

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben er zeker van dat Billy zeker met veel tevredenheid terugkijkt op de periode bij zijn liefste Chantal en Mark!!

Anoniem zei

Sterkte! Helaas weet ik ook hoe dat voelt, maar als het voor hem beter is dan is dat het allerbeste, en doen jullie er alleen maar goed aan om hem een goed huis te geven! Liefs, Rivka